Thursday, September 30

Sleeping Partners


Oh sonok sonok! Nak cite how I got my sleeping partners! Shall we start with the most right first?

*Bantal MAS : Ya betul! Tepat sekali! Ni bantal Malaysia Airlines, yang dibawa turun secara haram oleh aku dan NIR(nama dirahsiakan). Masing-masing beroleh satu bantal dan satu selimut MAS setelah menyeludup barang-barang tersebut ke dalam bagpack kami. Tahniah!

*Sepasang puppy-like bear with no name : Ni hadiah dari ex-bf, nak buang sayang kan. Simpan je la. I used to give 'em names, but then I tend to forget and gave them a new name, pastu lupa lagi. So, takyah ada nama la bole tak? Me and Yaya used to imagine how they bark.
Me : wuff wuff
Yaya : auk auk
and we were quarelling about who makes the correct sound at 2 am during Ramadhan 2 years ago(if not mistaken) and ending up tak bangun for sahur. The next morning Abah tanya kenapa bising-bising semalam. Hehe.

*Seppi : Dapat after 1month with Mr.D. Semacam monthly gift and it came with one red rose :)
How Seppi got its name? Loooong story. Pendek cerita ; from Upin-Ipin the Movie.

*Pangeran Kodok/Putera Katak/Frog Prince : Ni hadiah 2nd month :p Haritu kelas sampai petang, balik rumah penat-penat and it was my turn to cook. Tak sempat nak letak beg dalam bilik, terus terjah dapur. Punya la Mr.D nak kasi surprise, he actually came to my house while I was at campus, ask Jaja to put the kodok in my room as a surprise. Taaaaapi, tengah-tengah sms masa masak tu(melampau!) he blurted his own surprise. Hahaha.

*Bebulu : I bought this at carrefour Amplaz by my ownself. Desperate kah? Oh tidak kot! My bestfriend gave me almost exactly that same bear when I was in KTT and i didn't bring it to Jogja with me. Ni macam pengganti. And backkk then at KTT, Aisyah called it 'Bebulu' sampai terlekat nama tu

*Patrick : This is my 21st birthday present, a gift from a friend, posted all the way from Malaysia. Oh, rasa sweet sekejap :p Si Patrick ni pernah kena jahit sebab lengan dia terkoyak sikit. Dan-dan pulak masa tu tengah OSCE, haaa, jadi patient for suturing la jawabnya.

*Bubu : The name is Bubu, which actually came from the word 'bulat' sebab katak ni bulat sangat macam buncit + gendut + obese dan segala bagai. Ternampak masa keluar pegi Amplaz, so Mr.D bought it. Ni bukan hadiah sambutan atau perayaan apa-apa. Saja-saja je :p


p/s I : I usually don't give name to bears. Most of the time orang lain yang kasi nama. See what happened to that puppy-like bears when I decided to pick their names? They end up with none at all.

p/s II : They are considered as my wonderpets since I don't like to have a 'lively' pet. Tak tahan kalau mati and tak dapat jaga dengan baik. Dah la penggeli (ada ke perkataan tu Sudin? -__-").

Oh no! Besok kena present 'Breaking Bad News'. Nite y'all.

2 comments:

  1. dude, sape NIR tu??? @_@
    teruk gila ajar seludup!!!

    ReplyDelete
  2. Hi Farhana!!

    Saya segan nak menulis, tapi atas dasar "desperate", saya terpaksa cuba.

    Nice blog u have here, Farhana. Kebetulan terjumpa blog awak masa mencari something kat internet. Bende yg saya cari tu ada dalam gambar yg awak post dlm tajuk "Sleeping Partners". Saya sedang mencari sebijik bantal MAS sebenarye.

    Saya mencari bantal MAS tu utk adik perempuan saya yg masih berumur 5 tahun. Tu je adik yg saya ada. Saya dah terhilangkan bantal MAS yg die pakai sejak umur 3 tahun. Tak sengaja. Saya dah buat macam2 termasuklah belikan die beberapa bantal cute (agaknye lah) tapi yg buat saya sedih bile saya perasan die tak pakai bantal2 yg saya belikan tu masa tidur macam biasa yg die guna bantal MAS tu. Lebih menyedihkan lagi, bile dah dekat SEMINGGU die merajuk tak bercakap dgn saya.Saya dah buat macam2 utk cari bantal MAS tu tapi macam tak berjaya. Saya nih pun jarang dpt peluang naik plane.

    Saya harap awak sudi jual bantal MAS yg ada dlm gambar tu pada saya, utk saya berbaik dgn adik tu. Saya berharap sgt. Saya ada create satu email semata2 utk tujuan communicate dgn awak:

    mas_airlines_pillow@yahoo.co.uk

    Thanks alot Farhana!

    ReplyDelete