Tuesday, May 18

Tuah...Tuah...

I've been digging my inner self, hoping that I would find a solution.

Otak tengah berserabut.

Mr. D gave his opinion. "Kena ada matlamat, tujuan. Refleksi diri." There's no one to blame except your own self. "Tinggal apa yang kita suka, buat benda yang kita susah nak buat."

Tahu. Tahu. Kita yang kena jadi pendorong utama. Penggerak. Bagi motivasi dan kekuatan kepada diri sendiri. Sebanyak mana semangat orang kasi pun, kalau bukan kita yang mengorak langkah, satu habuk pun takde. Semuanya dari kita. Kita.

Tahu jugak tu. Tapi kadang letih. Lelah sebab kena sentiasa berjuang. Tanpa tahu apa kesudahan. Memang fakta juga bahawa usaha kita tak cukup. Tak setara dengan kegigihan orang lain. Tak sama dengan pengorbanan mereka.

Lena lagi kot. Dengan keberuntungan macam dulu-dulu. Masa kecik-kecik. Main banyak, study sikit, result maintain. Hai tuah, mana kau pergi?


Hati tak tenang. Kena banyak muhasabah diri. :/

6 comments:

  1. Ana,

    "Anything that's worth having
    Is sure enough worth fighting for
    Quitting's out of the question
    When it gets tough gotta fight some more"

    *Fight for this love.

    Sampai bila nak harap Tuah, walaupun Tuah cakap Takkan Melayu hilang di dunia. *tetiba* sigh. (-_-")

    ReplyDelete
  2. ana,kita dah dalam gelanggang permainan,harus tetap bermain mengikut rentak permainan tersebut walaupun its get harder :),walaupun kita penat.

    mcm main futsal,awk tendang bola yg dtg ke awak,masuk atau tak masuk kedalam gol,tu lain cerita,yg penting awk sudah cuba rebut bola dan tendang ke dlm gol,kan?logik x? :)

    ReplyDelete
  3. Tq tq.
    analogi yang sgt best,thanks fatin :D

    ReplyDelete
  4. farhana.. teruskan bersemangat till the end.. tak semua yang kita harap akan datang sekarang.. dont give up!!!

    sama2 berusaha ok...
    Allah make ease through out our journey =)
    hugsss....

    ReplyDelete
  5. ana, aku faham rasa letih lepas bjuang. dn setuju tahap mmg xleh sangkal bhawa kita yg mgerakkan diri sendiri. org lain boleh setia menunggu dan mberi kata2 perangsang, tapi kita yg kena bertatih dan melangkah.

    ambil masa, ana. build the strength once again. ko antara orang yg pandai yg dari ktt pn aku tau. ko mesti boleh tempuh saat2 genting ni. ganbatte! :)

    ReplyDelete
  6. semangat ana!

    hee tiba tiba jea. well, orang hebat-hebat dah bercakap diatas. ;P

    ReplyDelete